T.C. Ýçiþleri Bakanlýðý e-icisleri projesi Bilgi Edinme Ýnsan Haklarý Baþvuru Formu e-mevzuat bilgi sistemi TC Kimlik no sorgulama Resmi Gazete

 

 




 

Bimer logo







Bulunduğunuz Yer: Tüketici Sorunları

 Tüketici Sorunları Hakem Heyeti
 

 

 Bu içeriği yazdırmak için tıklayın...  Yazı tipini küçültmek için tıklayın.  Yazı tipini büyütmek için tıklayın.

 

TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİNİZİ TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BÜROSUNA BAŞVURARAK BİLDİREBİLİRSİNİZ

Tüketici Şikayetleri Başvuru Formları için;

FİRMA BAŞVURU FORMU.docx

DOSYA MASRAFI.docx

YAPILANDIRMA.docx

İPOTEK MASRAFI.docx

KREDİ KARTI.docx

 

TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.

Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.

Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;

*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,


*Tüketici Mahkemelerine,


başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?

Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

81 İl Müdürlüğü ile 892 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır. Ancak iki ilçede (İlçemizde ve Bursa İli Osmangazi İlçesinde) iki hakem heyeti bulunmaktadır.

Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

NEREYE BAŞVURULMALI?

Başvurular, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikamet ettiği yerdeki hakem heyetine yapılır.

Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 28 Mayıs 2014’ten itibaren 2.000,00 TL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.

Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.

Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 (onbeş) gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.

Şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 2.000,00 TL’nin üstünde ve 3.000,00 TL.’nin altında ise İl Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, 3.000,00 TL.'nin üstünde ise Tüketici Mahkemelerine başvurulabilir.

Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.

BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?


Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgeleri (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) 2 (iki) suret halinde düzenleyerek Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir.

Yazılı dilekçenizde,


• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,

• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,

• Ne kadar para ödediğinizi,

• Sorunun ne olduğunu,

• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,

• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.

 
BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ

Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Ticaret İl Müdürlüğü tarafından karşılanır.


Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

GÖRÜŞÜLME SÜRESİ

Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 6 (altı) ay içinde karara bağlanır.

Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 (beş) gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.

Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.

İlçemizde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti sayısının ikiye çıkarılması talebimiz Sanayi ve Ticaret Bakanlığının 28/07/2007 tarihli ve 2007/68 sayılı Bakan onayıyla uygun görülmüştür.

23/07/2007 tarihinden beri İlçemizde iki hakem heyeti görev yapmaktadır.

01/07/2014 tarihi itibarıyla bankalar ile ilgili uyuşmazlıklarla birlikte İlçemiz Tüketici Sorunları Hakem Heyetine intikal eden 74.000'i (yetmişdörtbin) aşan başvuru nedeniyle; başvuruların altı aylık yasal süre içinde sonuçlanması mümkün olmayıp, başvuruların makul süre içerisinde karara bağlanarak taraflara posta yolu ile tebliği sağlanacaktır. 

ÇANKAYA İLÇESİ 1. TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ:

BAŞKAN Alaettin ZARARSIZ Yazı İşleri Müdürü

ÜYELER

Şenol TULGA Çankaya Belediyesi Temsilcisi

Av. Erkal Hilmi KART Ankara Barosu Temsilcisi

Av. Tuğba KAYASAL  Tük.Hak.Der. Temsilcisi

Koray ERIŞIK ATO Temsilcisi

ÇANKAYA İLÇESİ 2. TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ:

BAŞKAN Alaettin ZARARSIZ Yazı İşleri Müdürü

ÜYELER

Songül EMRE Çankaya Belediyesi Temsilcisi

Av. Banu ERTUĞRUL Ankara Barosu Temsilcisi

Av. Ümit KARA Tük.Hak.Der. Temsilcisi

M.Sacit SAMLI ATO Temsilcisi



İLETİŞİM:

Adres:
Mithat Paşa Caddesi No:52 Kızılay/ANKARA

NOT: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti toplantıları Kaymakamlık Binasında yapılmaktadır.
         (Kumrular Caddesi No:1 Kızılay)

Tel: 0 (312)  433 94 46



Kumrular Cad.No:1 Kızılay/ANKARA Tel: 0 (312) 425 22 30 - 425 30 10
e-posta:cankaya@cankayakaymakamligi.gov.tr